Vill du se Alvaro Santos i HIF igen?

lördag 25 december 2010

HIF 2011

Säsongsuppehåll. Försäsong. Silly Season. Grusplaner. Konstgräs. Nyförvärv. Spelarförsäljningar. Snö. Träningsmatcher.

Snart övergår 2010, ett av de mer lyckosamma åren för HIF sedan återkomsten till Allsvenskan, till 2011. Ett blankt papper. Ifjol var vi oslagbara, gemenskapen enorm, guldvittring total och nu står vi inför ett nytt år, en ny säsong. En säsong där du och jag och alla rättrogna ska låta HIF styra vårt humör, våra känslor och vissa skulle även kunna ta det så långt att det är HIF som styr deras framtidstro och livsglädje. Stora ord. Men som jag längtar!

2011 kommer, oavsett vad som händer innan linjerna kritas på Olympia och innan gräset börjar bli grönt vid mittcirkeln, att anses vara "Revanschens år" för HIF. Guldet ska inte smutsas ner mer än nödvändigt i staden strax söderut, staden som för närvarande byggs ut åt väster för att likna sin vackrare grannstad sju mil norrut. Massmedialt kommer, oavsett vilka spelare som lämnar och anländer, HIF vara favorittippade kommande år, MFF kommer vara topptippade men HIF kommer vara favoriter till guldet. Regerande mästare vinner inte året efter, Champions Leauge-kval stör, spelarna är mätta och man riskerar i större utsträckning bli sönderköpta. Detta är inte mina ord vänner, detta är det som KOMMER skrivas inför säsongsstarten och som kommer innebära att HIF får stå ut med favoritskapet. Robert Laul på Sportbladet har redan(!!) börjat...

HIF var under fjolåret nära på bottentippade, överraskade enormt och lyckades även visa att man kan spela under favoritskap. Den ingrediensen, den vetskapen hos spelarna, kommer under kommande säsong vara betydligt mer viktig att ha med sig än vetskapen om att man placerade sig som tvåa föregående säsong. Tro mig.  

Lantz kan lämna, någon mer kan lämna men kvar står vi och klubben. Jag kommer som alla andra år lägga mitt humör i HIF:s händer och jag tror att om ett år sitter jag och skriver på denna blogg med stor framtidstro, livsglädje och sprudlande humör. Det är inget löfte men det är min tro. <3 HIF

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar