Vill du se Alvaro Santos i HIF igen?

torsdag 2 december 2010

Ett slöseri på talang att låta Joel stanna i HIF!

Jag skriver detta inlägg med tanke på uppgifterna om att Ekstrand verkar vara på Udineses radar, en affär verkar nära. För HIF:s del tycker jag det är självklart att man ska sälja Joel om man får ett bud i trakterna kring 15 miljoner kronor. Här kommer mina tankar till varför:

  • 15 miljoner för en mittback, i en marknad som lider av finanskrisens efterdyningar. Sälj!
  • Joel Ekstrand är inte längre ledaren i HIF:s backlinje och borde därmed kunna ersättas utifrån eller internt.
  • Ekstrand besitter en otvivelaktig talang, men verkar sakna den viktigaste ingrediensen för att ta steget från talang till en riktigt bra mittback av internationella mått. Inställningen. Det är idag ingen hemlighet att Ekstrand har visat en tveksam inställning till fotboll på högsta nivå genom sitt sätt att spendera lediga kvällar i Helsingborgs uteliv. Jag tror inte han kommer utvecklas mer i HIF då han inte tar fotbollen här på största allvar, kanske kan ett proffskontrakt få honom att styra upp detta.
Dock, Joel Ekstrand är en förbannat bra mittback och klubben kommer behöva ersätta honom på ett eller annat vis och sett till de prestationer han visat upp de senaste säsongerna är han värd en proffschans. När han sedan återvänder hem så tror jag han är en betydligt äldre, seriösare och bättre mittback.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar