Vill du se Alvaro Santos i HIF igen?

fredag 7 januari 2011

Det har börjar röra på sig

Det börjar så smått hända lite saker kring HIF nu. Det ryktas relativt frekvent om Ekstrand och Gerndt även om det bara är den förstnämnda som uppges vara nära en flytt. Nybildade bloggen Tankar om HIF kom under dagen med uppgifter om att Juventus tagit kontakt med Gerndt. Något som kanske stärker det jag nämnde i följande inlägg tidigare i veckan. Samtidigt är det allt fler italienska sajter och forum som nämner Gerndt och Juventus i samma mening.

Däremot så kan vi nog dra ett streck över uppgifterna som italienska medier gjorde gällande här, att Ekstrand ska ha varit på plats i Italien under gårdagen. Joel bevittnade under dagen Nyårssaluten, vilket torde innebära att han inte var på plats i Italien under gårdagen. Dock slängde under dagen seriösa(?) sajten Fotbollstransfers.com upp följande " Joel Ekstrand på plats i Italien - snart klar för Udinese". Man vet varken ut eller in men jag väljer i detta fall att tro på Dencker på Dagbladet om att Ekstrand var på IH idag, men däremot tror jag han redan har varit på plats i Italien under den senaste veckan.


Under morgondagen håller vi tummarna för att HIF:s lag i Saluten sköter sig samt att ingen allvarlig skada inträffar...

Det känns som avslut är nära när det gäller såväl Lantz, Ekstrand och att saker börjar röra sig kring Gerndt.

Hur ska HIF agera om vi tänker oss att Joel och Gerndt försvinner. Vad/vilka spelare bör vi köpa?

2 kommentarer:

  1. Jag skrev aldrig att Juventus kontaktat Gerndt, skrev att dom kontaktade Jesper Jansson :-)

    trevlig kväll iaf....i morgon kommar massa nytt kul från mig.

    SvaraRadera
  2. Ey...hela ditt resonemang är ju kopierat från mitt inlägg på E-zine(Ekstrand, italienska medier, nyårssaluten o Dencker). Kom igen!
    Jag sitter på sektion 34 inte på sektion 38!

    SvaraRadera